На базі Старявської ЗОШ І-ІІ ст. Мостиського району 12.12. 2017 р відбулося
методоб'єднання вчителів історії Чернівського локального освітнього округу
.Заняття було проведено у формі семінару-практикуму на тему « Ефективний урок
історії – дзеркало загальної та педагогічної культури вчителя, мірило його
інтелектуального багатства, показник його кругозору та ерудиції». У
семінарі-практикумі взяли участь вчителі Гостинцівської ЗОШ І-ІІ ст, Малнівського
НВК, Малнівськоволянської ЗОШ І-ІІ ст. та Соколянського НВК. В рамках семінару Чопко Марія Семенівна
провела у 8 класі відкритий урок «Козацько-селянські повстання 20—30-х рр. XVII ст.» Дозуючи
великий обсяг нового матеріалу уроку та використовуючи елементи інноваційних
технологій : технологію критичного мислення, дискусію, постановку проблемних
питань, роботу в групах ,а також роботу
з документами, випереджувальними
завданнями, прийоми коментованого
читання підручника, роботу з текстами підручників та посібників, історичними
документами, малюнками, дидактичними вправами, вчитель доступно, вміло донесла
до учнів виучуваний матеріал. Марія Семенівна, хоч молодий спеціаліст, але
продемонструвала високий професіоналізм вчителя-практика. Далі вчителі
історії та правознавства творчо
працювали над проблемою
семінару, пам’ятаючи, що урок – основна
ділянка навчально-виховного процесу, де вчитель щоденно
здійснює освіту, виховання
і всебічний розвиток
учнів.
В процесі практичної діяльності вчителями
історії та правознавства були вироблені методичні рекомендації , зокрема
:
1. Урок повинен проходити на високому науковому та ідейно-теоретичному
рівні. Основні питання програми мають висвітлюватися на рівні вимог сучасної
історичної науки, без будь-якого перевантаження навчального матеріалу.
2. Важливою вимогою до уроку є ясність навчальної мети, нерозривний зв'язок
освітніх і виховних завдань, які учитель повинен визначити й послідовно
здійснювати.
3. Учитель має право добирати матеріал уроку й застосувати найдоцільніші в
кожному конкретному випадку методи і прийоми викладання, враховуючи вікові
особливості учнів, рівень їх знань, умінь і навичок.
4. Урок передбачає поєднання обов'язкової колективної роботи класу з
індивідуальною відповідальністю й самостійністю кожного учня, трудову
дисципліну, цілеспрямованість у роботі, активну пізнавальну діяльність школярів
протягом уроку.
5. Урок має відзначатися цілісністю
і організаційною чіткістю, тематичною і структурною завершеністю. Для цього
вчитель повинен підпорядкувати добір матеріалу й методів викладання основним
освітньо-виховним завданням уроку, забезпечувати творчу навчальну обстановку в
класі, зацікавити учнівський колектив роботою, яка проводиться на уроці.
6. Якщо вчителеві вдається
забезпечити всі ці вимоги, він зможе добитися виконання однієї з найголовніших
вимог: щоб урок був в основному засвоєний учнями і були створенні необхідні
передумови для успішного виконання ними самостійної домашньої роботи.
Семінар пройшов конструктивно і сприяв підвищенню фахового рівня вчителів
історії
Немає коментарів:
Дописати коментар