середа, 20 березня 2019 р.

Навчаємося та навчаємо школярів активно, творчо , по- новому


      Нещодавно на базі ОЗ «Крукеницький ЗЗСО І-ІІІ ступенів» Мостиського району відбулося засідання методичного об’єднання вчителів фізики  Крукеницького ЛОО. Тема чергового засідання - «Формування стійкої позитивної мотивації навчальної діяльності на уроках фізики засобами інформаційних форм і методів навчання». Досвідом роботи  з названої теми ділилася вчитель фізики та астрономії даної школи Ліпецька Віра Семенівна. Навчання стає категорією, яка супроводжує людину протягом усього життя. Сучасний світ змінюється настільки швидко, що в межах життя одного покоління відбуваються кардинальні зміни, які стосуються  всіх сторін існування людини. Всі ці зміни вимагають від суспільства винахідливості, гнучкості, творчого підходу до розв’язання проблем, уміння застосовувати знання в реальному житті. Однак ці вміння не беруться нізвідки, їх треба формувати і розвивати.   Визначальним чинником сучасної цивілізації стала інформація й усе, що пов’язане з її накопиченням, оновленням, передавання та використання. Саме сучасні шляхи здобуття необхідної інформації, її вміле передавання та використання обговорювали педагоги. Вчителю необхідно постійно узгоджувати свою педагогічну діяльність із вимогами сучасного суспільства, вносити зміни, доповнення, модернізувати, вибудовувати конкретні програми інноваційної діяльності. Учні повинні вміти осмислювати отриману інформацію, трактувати її, застосовувати в конкретних умовах; водночас думати, розуміти суть речей, вміти висловити свою думку щодо отриманої інформації. Процес організації навчання школярів з використанням сучасних мультимедіних засобів дозволяє зробити цей процес цікавим, з одного боку, за рахунок новизни і незвичності такої форми роботи для учнів, а з іншого, зробити його захоплюючим і яскравим, різноманітним за формою за рахунок використання мультимедійних можливостей сучасних комп’ютерів; ефективно вирішувати проблему наочності навчання, розширити можливості візуалізації навчального матеріалу, роблячи його більш зрозумілим і доступним для учнів вільно здійснювати пошук необхідного школярам навчального матеріалу у віддалених базах даних завдяки використанню засобів телекомунікації, що надалі буде сприяти формуванню в учнів потреби в пошукових діях. Тому  сучасний вчитель повинен намагатися урізноманітнити форми роботи так, щоб кожна дитина відчула необхідність своєї присутності на уроці, щоб у кожного учня виховувати любов до свого предмета, бажання вчитися та самовиховуватися.
   Продовженням семінару-практикуму став мастер-клас , проведений Ліпецькою В.С., в ході якого вчителі здійснили подорож на Говерлу. Цікаві вправи та завдання, які виконували учасники семінару, допомагали їм поступово крок за кроком долати станції , що наближали їх до вершини Говерли. На завершення зібрання педагоги відвідали урок в 10 класі на тему "Захист навчальних проектів з молекулярно-кінетичної теорії газів". Десятикласники спільно з учасниками семінару в ході уроку створювали сторінку у фейсбуці на вибрану тему з розділу молекулярної фізики. В кінці уроку всі учасники  мали можливість захистити свої навчальні проекти. У підсумку учасники семінару-практикуму пришли до висновку , що безумовно, ІКТ в умовах формування відкритого інформаційно-освітнього простору, стають невід’ємним атрибутом навчального процесу. Та все одно жодна комп’ютерна програма не замінить «живе» спілкування на уроці, реальний експеримент вчителя - предметника. Тому кожний сучасний вчитель повинен намагатися урізноманітнити форми роботи так, щоб кожна дитина відчула необхідність своєї присутності на уроці, щоб у кожного учня виховувати любов до свого предмета, бажання вчитися та самовиховуватися.





Немає коментарів:

Дописати коментар