Що в сучасному світі можна
назвати вічним? Одні народжуються, інші помирають. Ніч проходить і настає день.
Час минає… Секунди… Хвилини… Роки… Що існує поза часом? Душа?… Думка?… Слово?…
А можливо, це і є пазли космічної картини під назвою Вічність, художник якої –
людина. Людина, в чиєму серці живе віра; людина – душа, якої залишається
химерним світлом; людина, чиї думки плетуть мереживо бажань, сподівань та мрій
і втілюються у його величності – мистецтві.
Гомер, Данте, Шекспір, Сервантес…
– художники слова, що створили образи героїв, до яких небайдужа людська душа. У
них люди бачать власну силу чи слабкість, недаремно їх називають величним
словом – Вічні. Кожен образ – це неймовірна історія, яка не лише цікава, а й
містить у собі зерно мудрості. Шекспір… Вимовляємо і прислуховуємося до тисячоголосся
людства, яке на різних мовах світу повторює в унісон прізвище геніального
письменника. Безсмертні його творіння, адже проблеми, які порушив автор – це
вічні питання, над якими задумується людина кожної епохи. Гамлет з однойменної
трагедії : ось чий біль, наче струна, бринить і відлунює у серцях людей. 31
жовтня 2019 року в Зав'язанцівському НВК Мостиського району був проведений урок
зарубіжної літератури в 10 класі вчителем Вергун Василиною Богданівною на
тему «Гамлет – вічний образ
світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів». Читаючи п’єсу –весь час здається, що перед нами
своєрідні терези, на обидві чаші яких Шекспір упродовж всієї розповіді кладе
чесноти та вади. Що ж переважить – добро чи зло…У Гамлетові зріє не просте
почуття ненависті й бажання мстити кров’ю, у ньому борються роздуми про добро й
зло, про людську слабість і силу, про боротьбу з несправедливістю! Де ж
відповідь?.. Змиритися, забути, пробачити?. Можливо, тільки це вихід не для
шекспірівського героя. То що ж, покінчити з життям? Ось звідки перед молодою
людиною постає питання: «Бути чи не бути?» Тільки вирішивши його, Гамлет знову
здатний поважати себе як особистість:
Чи бути, чи не бути – ось питання.
Що благородніше? Коритись долі
І біль від гострих стріл її терпіти,
А чи, зіткнувшись в герці з морем лиха,
Покласти край йому? Заснути, вмерти –
І все. (…)
Перебуваючи під
враженням цього дивовижного твору, який вивчали на уроці учні дійшли висновку скільки б не
перечитували твір, кожного разу будуть
співчувати Гамлету, захоплюватися його розумом і наполегливо шукатимуть
відповідь на питання, чи можна було уникнути трагедії в його долі. Відчувши
себе героями трагедії «Гамлет», пережити весь біль та відчай. Коли
Гамлет порушує питання: «Бути або не бути?» З позиції сучасної людини учні розуміли, що це не вихід, що смерть не
вирішить жодної проблеми. Вони побачили в ньому сильну талановиту натуру, якій
так рано ще йти з життя, яка повинна справитися з усіма проблемами. Та в час ,
коли жив Гамлет, був інший кодекс честі і моралі. А тому нічим його дорікнути.
Ми приймаємо в Гамлетові все, тому що
він гуманіст, людина доби Відродження і цим все сказано…
Що благородніше? Коритись долі
І біль від гострих стріл її терпіти,
А чи, зіткнувшись в герці з морем лиха,
Покласти край йому? Заснути, вмерти –
І все. (…)
Немає коментарів:
Дописати коментар