субота, 3 березня 2018 р.

Урок-проект «Ознаки рівності трикутників»


   Хто говорить – той сіє, хто слухає – збирає. Така мудрість віків, відтворена в прислів’ї. Саме нам, педагогам, слід пам’ятати ці слова. Навчати, розвивати, виховувати – і все це щодня, щоуроку,  щослова. Аби слово було промовлене не тільки до розуму, а й до серця, я виходжу за рамки мовної буденності, одноманітності формул і звертаюсь до різних форм роботи.   26 лютого у 7 класі Мишлятицького  НВК Мостиського району вчителем Падяк М.Й.  проведено урок-проект «Ознаки рівності трикутників». Метою заняття було: узагальнення  і систематизація  знань учнів про трикутники; закріплення навичок  використання теоретичних знань до розв’язування задач; виховання стійкого інтересу до предмету  та підвищення рівня їх математичної освіти. На початку уроку діти отримують аркуші настрою і розгадують запропоновані ребуси,  потрапляючи у країну його Величності Трикутника. Тут на них очікують зупинки: «Розминка», «Поспіши, розв’яжи», «Художник» та «Ігротека». З великим інтересом учні проходять етап «Цікава математика», працюючи за заготовленими на аркушах малюнками.   Наступний крок  уроку - захист учнівських проектів. Об’єднані у чотири групи, вміло, по-діловому виступають «Дослідники», «Теоретики», «Практики» і «Лірики», які підготували корисні і цікаві презентації про трикутник. Кожна група завершує свою роботу відповідним висновком:                     
 - така звичайна і водночас таємнича фігура – трикутник;
 - без теоретичних знань про властивості трикутників та його елементи було б         неможливо побудувати ні древні єгипетські піраміди, ні сучасні літаки;
 - декілька порад до розв’язування задач на трикутники;
 - трикутник,  дуже цікавий і романтичний.
   Змістовними були  закінчення учнями таких речень:
-          під час роботи над проектом мені вдалося…
-          ми дізналися, що…
-          ми подолали такі труднощі: …
-          мені сподобалося працювати в групі, тому що…
-          найцікавішим на уроці було…
  Вчитель Падяк М.Й. подякувала учням за творчу працю та педагогам НВК, що завітали на урок. З її уст прозвучав підсумок уроку – жартівливий епілог «Дерево розуму виростає із шишок на лобі».  Математика – важливий спосіб інтелектуального розвитку людини.  Наші учні повинні бачити у  математиці не лише нагромадження формул та складних правил, а й можливість пояснення ними явищ навколишнього світу. Вона дає бачення  краси  рідного краю, різноманіття використання математичних ідей і методів поза самою математикою, а також    розуміння, що повноцінна освіта сучасної людини неможлива без належної математичної підготовки.



Немає коментарів:

Дописати коментар