Хто говорить – той сіє, хто слухає – збирає. Така мудрість
віків, відтворена в прислів’ї. Саме нам, педагогам, слід пам’ятати ці слова.
Навчати, розвивати, виховувати – і все це щодня, щоуроку, щослова. Аби слово було промовлене не тільки
до розуму, а й до серця, я виходжу за рамки мовної буденності, одноманітності
формул і звертаюсь до різних форм роботи.
26 лютого у 7 класі Мишлятицького НВК Мостиського району вчителем Падяк М.Й. проведено урок-проект «Ознаки рівності
трикутників». Метою заняття було: узагальнення і
систематизація знань учнів про
трикутники; закріплення навичок
використання теоретичних знань до розв’язування задач; виховання
стійкого інтересу до предмету та
підвищення рівня їх математичної освіти. На початку уроку діти отримують аркуші настрою і
розгадують запропоновані ребуси,
потрапляючи у країну його Величності Трикутника. Тут на них очікують
зупинки: «Розминка», «Поспіши, розв’яжи», «Художник» та
«Ігротека». З великим інтересом учні проходять етап «Цікава математика»,
працюючи за заготовленими на аркушах малюнками. Наступний
крок уроку - захист учнівських проектів.
Об’єднані у чотири групи, вміло, по-діловому виступають «Дослідники»,
«Теоретики», «Практики» і «Лірики», які підготували корисні і цікаві
презентації про трикутник. Кожна
група завершує свою роботу відповідним
висновком:
- така звичайна
і водночас таємнича фігура – трикутник;
- без
теоретичних знань про властивості трикутників та його елементи було б неможливо побудувати ні древні
єгипетські піраміди, ні сучасні літаки;
- декілька порад до розв’язування задач на
трикутники;
- трикутник,
дуже цікавий і романтичний.
Змістовними були закінчення учнями таких речень:
-
під час
роботи над проектом мені вдалося…
-
ми
дізналися, що…
-
ми подолали
такі труднощі: …
-
мені
сподобалося працювати в групі, тому що…
-
найцікавішим
на уроці було…
Вчитель Падяк М.Й. подякувала учням за творчу
працю та педагогам НВК, що завітали на урок. З її уст прозвучав підсумок уроку
– жартівливий епілог «Дерево розуму виростає із шишок на лобі». Математика – важливий спосіб інтелектуального
розвитку людини. Наші учні повинні бачити у математиці не
лише нагромадження формул та складних правил, а й можливість пояснення ними
явищ навколишнього світу. Вона дає бачення
краси рідного краю, різноманіття
використання математичних ідей і методів поза самою математикою, а також розуміння, що повноцінна освіта сучасної
людини неможлива без належної математичної підготовки.
Немає коментарів:
Дописати коментар