понеділок, 5 березня 2018 р.

Ігрові технології


Нещодавно   на базі  Чернівського НВК ім. Т. Г.ШевченкаМостиського району відбулося засідання методичного об'єднання вчителів третього класу Чернівського ЛОО за темою: «Ігрові технології: шляхи забезпечення умов для інтелектуального, соціального, морального розвитку молодших школярів». Участь у роботі МО взяла   методист  відділу освіти Мостиської районної державної адміністрації Стецина М.О та дирекція школи. Засідання розпочала керівник МО Кошик Оксана Михайлівна. У своєму виступі вона  відмітила, що в даний час школа потребує такої організації своєї діяльності, яка забезпечила б розвиток індивідуальних здібностей  і творчого ставлення до життя кожного учня, впровадження різних інноваційних навчальних програм, реалізацію принципу гуманного підходу до дітей. Ігрові технології є однією з унікальних форм навчання, яка дозволяє зробити цікавими і захоплюючими не тільки роботу учнів на творчо-пошуковому рівні, але й буденні кроки з вивчення предметів. Цікавість умовного світу гри робить позитивною,  емоційно забарвленою монотонну діяльність із запам'ятовування, повторення, закріплення чи засвоєння інформації, а емоційність ігрового дійства активізує всі психічні процеси і функції дитини. Іншою позитивною стороною гри є те, що вона сприяє використанню знань у новій ситуації, таким чином, вивчений учнями матеріал проходить через своєрідну практику, вносить різноманітність і інтерес у навчальний процес.  Актуальність гри в даний час підвищується і через перенасиченість сучасного школяра інформацією. У всьому світі, і в Україні в тому числі, незмірно розширюється предметно-інформаційне середовище.  Телебачення, відео, радіо, комп'ютер,   мережа  Інтернет останнім часом виливають на учнів величезний обсяг інформації. Актуальним завданням школи стає розвиток самостійної оцінки та відбору одержуваної інформації. Однією з форм навчання, що розвиває подібні вміння, є дидактична гра, що сприяє практичному використанню знань, отриманих на уроці і в позаурочний час. В ході роботи учителі  поділилися досвідом з практичних аспектів реалізації даної проблеми: Сотнік Т. О., Шегинська Г. І., Хоміць Г. Л., висвітлили питання про застосування ігрових технологій на уроках у молодших школярів. Практичний блок засідання було представлено  відкритим  уроком  з предмету Я у світі на тему «Символи нашої держави» вчителем Кошик О. М..Урок  проведено з дотриманням вимог до сучасного компетентісного уроку. На уроці використано яскраве унаочнення, а також ІКТ, що дало змогу розкрити тему уроку набагато глибше та цікавіше. Використано різні форми, методи та види роботи, а саме: «Гронування», міжпредметні зв’язки: історія, література, етнографія, народознавство; словникова робота, робота з підручником, робота в парах – закінчи прислів’я, евристична бесіда, вікторина,метод «Мікрофон», розгадування кросворду.З метою запобігання перевантаження учнів проведено фізкультхвилинку під музичний супровід і пальчикову гімнастику. Діти весь урок були ніби зачаровані і з задоволенням співпрацювали з учителем. Саме на цьому уроці можна побачити, що означає по справжньому володіти увагою дітей. Дуже вразив рівень підготовки дітей. Вони чітко відповідали на запитання, вміло розгадували загадки,розв'язували кросворд,малювали на дошці тризуб, справлялися з будь якими поставленими завданнями. Цей урок був не просто вдалий,а надзвичайно цікавий та захоплюючий. Учитель використала багато наочності,підібрала багато цікавого матеріалу,  не тільки розказала, а й показала щоб діти не просто запам'ятали але й побачили,відчули які державні і народні символи України. Жодна дитина не мала часу на інші справи, всі учні були задіяні та активні. Діти почувалися співавторами уроку, були активними й відповідальними. Раціонально використано час на уроці. Були дотримані правила педагогічного такту, етики, норми стосунків учителя й учнів.
    На завершення засідання учасники МО  розробили методичні рекомендації відповідно до теми «Ігрові технології: шляхи забезпечення умов для інтелектуального, соціального, морального розвитку молодших школярів». Кожен учасник семінару-практикуму до свого педагогічного доробку отримав рекомендації досвідчених   учителів.





Немає коментарів:

Дописати коментар