четвер, 14 грудня 2017 р.

Учень, який вчиться без бажання – це птах без крил

На базі Старявської ЗОШ І-ІІ ст. Мостиського району 12.12. 2017 р відбулося методоб'єднання вчителів історії Чернівського локального освітнього округу .Заняття було проведено у формі семінару-практикуму на тему « Ефективний урок історії – дзеркало загальної та педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його кругозору та ерудиції». У семінарі-практикумі взяли участь вчителі Гостинцівської ЗОШ І-ІІ ст, Малнівського НВК, Малнівськоволянської ЗОШ І-ІІ ст. та Соколянського НВК.  В рамках семінару Чопко Марія Семенівна провела у 8 класі  відкритий урок  «Козацько-селянські повстання 20—30-х рр. XVII ст.»  Дозуючи великий обсяг нового матеріалу уроку та використовуючи елементи інноваційних технологій : технологію критичного мислення, дискусію, постановку проблемних питань, роботу в групах ,а   також роботу  з документами, випереджувальними завданнями,   прийоми коментованого читання підручника, роботу з текстами підручників та посібників, історичними документами, малюнками, дидактичними вправами, вчитель доступно, вміло донесла до учнів виучуваний матеріал. Марія Семенівна, хоч молодий спеціаліст, але продемонструвала високий професіоналізм вчителя-практика. Далі  вчителі  історії та правознавства творчо  працювали  над  проблемою  семінару, пам’ятаючи, що урок – основна  ділянка  навчально-виховного  процесу, де вчитель  щоденно  здійснює  освіту,  виховання  і  всебічний  розвиток  учнів.
В процесі практичної діяльності вчителями  історії та правознавства були вироблені методичні рекомендації , зокрема : 
1. Урок повинен проходити на високому науковому та ідейно-теоретичному рівні. Основні питання програми мають висвітлюватися на рівні вимог сучасної історичної науки, без будь-якого перевантаження навчального матеріалу.
2. Важливою вимогою до уроку є ясність навчальної мети, нерозривний зв'язок освітніх і виховних завдань, які учитель повинен визначити й послідовно здійснювати.
3. Учитель має право добирати матеріал уроку й застосувати найдоцільніші в кожному конкретному випадку методи і прийоми викладання, враховуючи вікові особливості учнів, рівень їх знань, умінь і навичок.
4. Урок передбачає поєднання обов'язкової колективної роботи класу з індивідуальною відповідальністю й самостійністю кожного учня, трудову дисципліну, цілеспрямованість у роботі, активну пізнавальну діяльність школярів протягом уроку.
 5. Урок має відзначатися цілісністю і організаційною чіткістю, тематичною і структурною завершеністю. Для цього вчитель повинен підпорядкувати добір матеріалу й методів викладання основним освітньо-виховним завданням уроку, забезпечувати творчу навчальну обстановку в класі, зацікавити учнівський колектив роботою, яка проводиться на уроці.
 6. Якщо вчителеві вдається забезпечити всі ці вимоги, він зможе добитися виконання однієї з найголовніших вимог: щоб урок був в основному засвоєний учнями і були створенні необхідні передумови для успішного виконання ними самостійної домашньої роботи.

Семінар пройшов конструктивно і сприяв підвищенню фахового рівня вчителів історії

Немає коментарів:

Дописати коментар